duminică, 2 noiembrie 2008

Primiti cu Halloween-ul?

Azi dimineata,un copilut de vreo zece ani a batut la mine la usa. Sora mea i-a deschis, nestiind ce vrea. Pustiul: "Primiti cu Halloween-ul?" Sora mea, surprinsa, ii raspunde: "Nu".

Ce sa intamplat cu "Primiti cu colindul"? Ce s-a intamplat cu traditiile noastre. Ne-am americanizat. Halloween, Valentine's Day, 4 Iulie... Astea nu sunt sarbatorile noastre.
Spre exemplu, cine isi aduce aminte ca, de fapt, azi a fost "Ziua Mortilor" si nu "Halloween-ul"? De "Ziua mortilor" bunica mea, intotdeauna, a pregatit mancare pe care a dus-o la biserica, unde a dat-o de "pomana". Tot azi, ca in fiecare an, stiu sigur ca bunica mea a fost cu lumanari si flori la mormantul bunicului, strabunicului si al celui de-al doilea sot. Acesta este Halloween-ul nostru. Aici, copii nu merg din usa in usa ca sa primeasca dulciuri. Si nici nu sunt costumati. (cu toate ca asta fac din ce in ce mai multi, iar pe 31 octombrie toate cluburile au petreceri tematice)

De Dragobete a mai auzit cineva? E pe 24 februarie. (eu am un motiv in plus sa nu uit de ziua asta.:P Prietenul meu cel mai bun, Adi Porcushor, e nascut tocmai de Dragobete) Ce se intampla de Dragobete? Hmmm... N-am idee. Cred ca ar trebui sa iti arati dragostea un pic mai mult decat in restul anului.

STOP! Dragobetele nu este exportat. Isi mai aduce, totusi, cineva aminte de el?

Nu prea. Ca doar e Valentine's Day-ul pe 14 februarie, cu toate kitsch-urile lui, cu inimioare si bibelouri hidoase, cu tarabe in piata pline de uratanii.

CAhhh! Naspa! Aiurea!

In urma cu ceva timp, amicul meu ALEX scria despre traditii si ce nu ii place la ele. Si a avut dreptate intr-o oarecare masura. La fel ca si el, urasc nuntile cu strigare, lautarii care canta manele la nunti, sutele de euro aruncate aiurea pentru o dedicatie din partea nu stiu carui manelist.

Din nefericire, toata lumea ii categorizeaza pe "sudisti". Tocmai din cauza celor care iubesc kitsch-ul.

Scoobytza

Niciun comentariu: