luni, 15 iunie 2009

Ramasa fara vedere. De ce?

De cateva zile, sunt oripilata de ceea ce s-a intamplat intr-un centru de plasament din Cluj. O fata de 18 ani, paralizata de la gat in jos, care cantareste in jur de 20 de kilograme va ramane si oarba. Nu pot sa imi imaginez ce este in sufletul acelei fete care nu s-a putut apara de pustoaica de 12 ani ce i-a scos ochii. Nu imi pot imagina cum este o viata fara cele cinci simturi, o viata in care doar auzi si vorbesti, fara sa te poti misca sau fara sa poti vedea lucrurile care te inconjoara. Este de-a dreptul ingrozitor.

Cele doua fete se aflau intr-un centru de plasament din comuna Jucu, iar colegul meu Denis a scris despre acest caz AICI.

Nici in cele mai morbide vise sau ganduri nu vreau sa imi vina in fata imaginea fetei mutilate pe viata pentru a doua oara.

Cu toate acestea, ziarele mari cauta acest subiect cu ardoare. Si este de inteles. In viata mea nu am auzit de o violenta atat de mare si ma tem ca responsabilii, cei care ar fi trebuit sa fie atenti la copiii din centrul de plasament nu vor fi pedepsiti. Nu se intampla niciodata.

O cunostiinta, care colaboreaza cu un ziar central, mi-a dat cel putin 10 telefoane astazi. Crezi ca e bine daca ii fac poza? Ma pot da in judecata? I-a mancat ochii? O sa ramana oarba?

E ingrozitor de-a dreptul. Exploatam durerea unei fete de 18 ani fara sa ne punem in locul ei.

Si doare. Nu pe cei de la Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului ii doare. Ci pe ea, cea ramasa fara vedere.

Pe de alta parte, ma intreb ce se va intampla cu agresooarea de doar 12 ani. Va ramane internata in acelasi centru cu cea pe care a orbit-o? Va fi pedepsita? Va urma un tratament pentru nebunia de care sufera?

Nimeni nu imi poate da acum aceste raspunsuri.

Scoobytza
 

Niciun comentariu: