duminică, 5 august 2007

„Jurnalul electronic” al politicienilor vâlceni

„Jurnalul electronic” al politicienilor vâlceni
• „Nu m-am gândit până acum să îmi fac un blog, însă voi ţine seama de această sugestie. Îmi place să colaborez în mod direct cu susţinătorii mei”, a afirmat deputatul Aurel Vlădoiu • „Cinstit, nu ştiu ce este un blog. Nu am văzut niciodată cum arată un blog, dacă vedeam, ştiam să ce este”, ne-a spus senatorul Dorel Jurcan • contactat telefonic de jurnaliştii publicaţiei noastre, liberalul Emilian Frâncu a spus că nu doreşte să dialogheze cu jurnaliştii de la „Vocea Vâlcii”, iar legătura telefonică s-a întrerupt

Din ce în ce mai multe personalităţi din politica românească îşi fac „bloguri” pe Internet. Adrian Năstase, Mircea Geoană şi Cozmin Guşă sunt doar câteva nume de politicieni cunoscuţi care au hotărât să comunice, virtual, cu simpatizanţii formaţiunilor politice pe care le reprezintă
.

Ce este un „blog”?

Denumirea de „blog” provine de la „weblog”, care înseamnă jurnal web. În acest jurnal electronic, poţi scrie orice îţi doreşti: gânduri, link-uri, comentarii despre actualitate sau orice îţi poate trece prin minte. Unul dintre avantajele blogului este faptul nu este necesar să cunoşti programare web şi că îţi poţi crea un blog înscriindu-te ca utilizator al unui site. Printre cele mai cunoscute site-uri care permit crearea de bloguri se numără: http://www.blogspot.ro/ şi http://www.wordpress.ro/.

Politicienii „bloggeri”

Unul dintre cei mai cunoscuţi politicieni care beneficiază de „minunile” Internetului este Adrian Năstase. Acesta stă pe tuşa politicii româneşti de aproape 2 ani, iar opinia publică nu a mai aflat foarte multe lucruri despre el, decât poate atunci când, de curând, şi-a făcut un „blog”. Practic, l-a primit „cadou” de la Darius Groza, un celebru blogger cunoscut sub numele de „Jeg“. „Blogul lui Năstase făcea parte dintr-un proiect de 7 bloguri dedicate mai multor personalităţi din viaţa politică sau din media. I-am oferit blogul în cadrul unei emisiuni televizate ale postului Antena 2. Am avut apoi o întâlnire cu Adrian Năstase la Palatul Parlamentului. Se vedea că este începător într-ale calculatoarelor, dar după ce am plecat am observat că era virusat de microbul „bloggingului”- ne-a spus Darius Groza „Jeg”.

Aurel Vlădoiu preferă contactul direct cu electoratul

Se spune că Internetul a deschis noi uşi pentru comunicare şi aşa este. Pentru a afla ce ştiu politicienii vâlceni despre bloguri şi dacă şi-ar face un jurnal electronic pentru a comunica cu susţinătorii lor, am decis să contactăm câţiva lideri vâlceni de partid. Unul dintre puţinii politicieni care sunt la curent cu ultimele invenţii în materie de Internet este deputatul PSD, Aurel Vlădoiu. Întrebat ce este acela un blog, pesedistul ne-a spus: „Cum să nu ştiu? E un site pe Internet”. Aurel Vlădoiu ne-a declarat că nu şi-ar face un jurnal electronic deoarece nu are aceeaşi popularitate de care se bucură Mircea Geoană şi Adrian Năstase. De asemenea, deputatul PSD ne-a spus că preferă contactul direct cu electorii. „Nu m-am gândit până acum să îmi fac un blog, însă voi ţine seama de această sugestie. Îmi place să colaborez în mod direct cu susţinătorii mei, chiar acum (n.r. duminică, 5 august a.c.) sunt în comunei Lădeşti şi voi discuta cu locuitorii zonei”- a afirmat Aurel Vlădoiu.

Jurcan nu a auzit de cuvântul „blog”

Cel de-al doilea politician pe care l-am contactat este Dorel Jurcan, preşedintele organizaţiei judeţene a Partidului Democrat Vâlcea şi senator PD. Răspunsul lui ne-a surprins prin sinceritate: „Cinstit, nu ştiu ce este un blog. Am vorbit cu cineva de specialitate şi în luna septembrie îmi voi face un site. Nu am văzut niciodată cum arată un blog, dacă vedeam, ştiam să ce este”- ne-a spus preşedintele organizaţiei judeţene a PD.

Frâncu nu vorbeşte

Un alt lider de partid pe care l-am contactat telefonic în încercarea de a afla ce este un „blog” şi dacă şi-ar face unul este preşedintele PNL Vâlcea, Emilian Frâncu. Contactat telefonic de jurnaliştii publicaţiei noastre, liberalul că nu doreşte să dialogheze cu jurnaliştii de la VOCEA VÂLCII, iar legătura telefonică s-a întrerupt. Ştiindu-l pe Emilian Frâncu ca un om educat şi nu ar închide niciodată telefonul în nas unui reprezentat al presei, am decis să îl contactăm din nou, fiind absolut convinşi că a fost vorba de o problemă tehnică. „V-am spus de la început, nu doresc să vorbesc cu cei de la Vocea Vâlcii care m-a înjurat timp de un an şi jumătate. V-am mai spus, pentru mine Vocea Vâlcii este o gazetă de perete”- a explicat, nervos, penelistul.
Cristina PÎRVU

Un comentariu:

Anonim spunea...

ceea ce I was privire pentru, multumesc