joi, 29 ianuarie 2009

Berbesti, orasul fantoma

Prietena mea, Clauditza, a scris un reportaj foarte fain despre unul dintre cele mai degradare orase ale judetului Valcea: Berbesti. Am avut ocazia sa il vizitez de cateva ori de-a lungul anilor pentru ca una dintre matusile mele are un apartament acolo.

O sa postez inceputul materialului pe blog.

Viaţa ca-n evul mediu

BERBEŞTI, ORAŞUL FANTOMĂ

Claudia Stanciu (claudia.stanciu@voceavalcii.ro)


MIZERIE. Este greu de crezut că într-un oraş se mai poate trăi, în anul 2009, fără canalizare şi apă curentă. Ei bine, nu toţi locuitorii din Berbeşti se pot bucura de astfel de facilităţi. Mai mult decât atât, locatarii blocurilor din centrul oraşului nu mai beneficiază de încălzire centrală de mai bine de 20 de ani

Oraşul Berbeşti a devenit în ultimii ani un oraş fantomă, unde activitatea economică a eşuat datorită faptului că sursa de cărbune s-a epuizat, iar mulţi mineri au rămas fără locuri de muncă. În miezul zilei, oraşul pare abandonat, singur, oamenii care-l populează l-au lăsat în voia sorţii. Din momentul în care păşeşti în urbe, un aer sumbru te copleşeşte. În spatele blocurilor cenuşii stau ascunse ruine ale unor clădiri impunătoare care arată, totuşi, că oraşul a fost odată înfloritor. Administraţiile locale de până acum nu au reuşit să facă nimic pentru a-i schimba atmosfera, din contră, parcă l-au băgat mai rău într-un con de umbră. Neputinţa primarilor i-a costat scump pe locuitorii din Berbeşti, care parcă trăiesc în evul mediu, deşi suntem în anul 2009. Lipsa canalizării, a apei curente în unele cătune, lipsa încălzirii centrale, drumurile distruse, maldărele de gunoaie în mijlocul oraşului sunt câteva aspecte care ne fac să afirmăm cu tărie că oraşul Berbeşti a devenit un oraş fantomă.

Puteti citi in continuare dand un clic AICI.

6 comentarii:

tzine minte! spunea...

..bv "pisi"!!! dar daca chiar te doare de asemenea asezari din Romania nostra draga..era bine sa te informezi si vei afla cate asemenea asa zise orase exista shi nimeni nu face nimk pt ele..daca chiar iti pasa trebuiau amintite cel putzin cateva..iar in privintza carbunelui sa sti ca nu este epuizat ci doar nu mai sunt comenzi cum erau odata..cand toata industria romaniei mergea pe carbune..asta ca sasti k este carbune destul poate prea mult..dar nu are cine sa-l cumpere pt k statul roman mai bine incheie contracte cu gazpromul shi asa se mai imbogatesc catziva functzionari ..ci nu le pasa lor de economia si desfasurarea afacerilor interne ale tarisoarei...hai te-am pupat,pa!:))) ;)

Anonim spunea...

nusti cne esti dar e o minciuna nimik nu e advrat carbune mai e apa curenta e ..etc totul e minciuna sa sti ff bn

Scoobytza spunea...

eu am facut foar trimitere la un material care a fost publicat intr-un ziar. Berbestiul arata ingrozitor ultima data cand am fost acolo, in urma cu cativa ani.

Anonim spunea...

Draga mea ,informeaza.te mai bn, carbune in Berbesti o sa fie si cand tu nu o sa mai fii, si daca nu locuiesti in acel oras fantoma asa cum in numesti tu ce treaba ai cu el? Tin sa te mai anunt ca exista alimentare cu apa curenta in toate satele si catunele de care tu nici nu sti si in anii aia multi de cand nu ai mai fost tu s.a mai schimbat cate ceva. In ulele parti iti dau dreptate ,ar putea exista mai multa oridine si mai multa curatenie in acest orasel locuit de foarte multe suflete. In schimb asa cu oras fantoma ... ma cam lasa masca ,poate asa ai visat tu....

Scoobytza spunea...

Domnule Anonim, nu are rost sa mai explic faptul ca am facut trimitere la un material publicat intr-un ziar local de o prietena de-a mea. Nu am mai fost demult timp in Berbesti, insa nu mi s-a parut niciodata locul cel mai frumos de pe pamant si imi pare rau daca prin asta te-am jignit cumva.

fiord84 spunea...

berbesti e un loc unde traiesc bine mersi oameni ,daca nu-ti place nu sta acolo ,orasul e mai mult decat cateva blocuri amarate pline de nenorociti