duminică, 24 mai 2009

JurnalisTIA :) Despre Predeal, jurnalisti, cursuri si un concert karaoke

Week-end-ul asta am participat la seminarul Tineret în acţiune pentru tinerii jurnalişti organizat de o instituţie cu un nume care conţine vreun sfert din literele alfabetului. A fost minunat!

Cred că a fost unul dintre cele mai faine seminarii la care am participat, cu oameni interesanţi, "de gaşcă" şi cu o atmosferă pe măsură.
Locul desfăşurării evenimentului a fost Vila Eden din Predeal, unde am avut parte de nişte camere drăguţe şi o mâncare foarte bună. Am nimerit şi într-o zi de sărbătoare pentru "sătenii" zonei şi anume "Zilele Predealului". Încă de când am ajuns, vineri seara, aici am auzit vocea Andreei Bălan, iar în seara următoare Anda Adam "a încântat" poporul alături de cele două fete semidezbrăcate şi de un tip cu un tricou cumpărat de la second (sau trift shop).
Experienţa de la Zilele Predealului nu se compară absolut deloc cu cea de la vreun concert din Cluj sau măcar din Vâlcea sau de oriunde am fost eu în vizită. Mi-a adus aminte de petrecerile săteşti la care mă ducea bunica mea atunci când aveam vreo şapte-opt ani. Micii sfârâind pe grătare, fumul, plictiseala pe feţele oamenilor şi, nu în ultimul rând, ţăranii zonei.

Poate că îi insult pe ţărani acum. În apropierea toaletei publice din zonă, la mai puţin de doi metri, bărbaţii „predeleni” ieşeau unul câte unul şi udau singurul copac din zona. Nu conta că erau copii, femei prin zonă. Pur şi simplu, se uşurau de „greutate” şi mergeau înapoi la băut.

După ce ne-am petrecut o vreme acolo, ne-am reîntors la pensiune unde am încercat să încropim o mică petrecere. La început, nu ne-a reuşit foarte tare până când am descoperit o pasiune comună... şi anume: Vama Veche. Aşa că eu şi Andrei (unul dintre organizatori) am dat startul petrecerii cântând Copilul şi Durerea, Ana, 18 ani...colegii ni s-au alăturat mai mult sau mai puţin şi a ieşit foarte fain.:)


În ceea ce priveşte cunoştinşele acumulate la Predeal... Ei bine, am aflat mai multe lucruri despre proiectele ONG-urilor şi faptul că pot fi finanţate de ANPCDEFP care este o instituţie aflată în subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării. Am cunoscut nişte oameni incredibil de drăguţi care încearcă să îşi îmbunătăţească relaţia cu presa şi care vor să îli facă cunoscută activitatea.



Aniway, zilele astea am cam lenevit. Mâine şi cam toată săptămâna mi-e plină de examene. Licenţa nu se scrie singură... aşa că spor la muncă mie. Până miercuri sunt liberă să scriu la licenţă.

Scoobytza

Un comentariu:

Marius Pârciu spunea...

Ai scris prea mult Anda si nici macar nu ai mentionat de coada ei...